اخبار نیروی انتظامی استان قزوین؛

متوسل شدن به رمال، کلاهبرداری ۴۴۰ میلیون ریالی را رقم زد /توقیف محموله چوب قاچاق

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز سی و یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا استان گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری با موضوع رمالی در فضای مجازی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان بوئین زهرا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های ماموران مشخص شد، شاکی به دلیل حل مشکل بیکاری و برخی دیگر از مسائل خانوادگی به سراغ یکی از صفحه‌های رمالی در فضای مجازی رفته و پس از رد و بدل شدن چندین پیام با ادمین صفحه، مبلغ ۴۴۰ میلیون ریال بابت دستمزد به حساب او واریز کرده، که متهم پس از اخذ وجه دیگر پاسخگوی پیام و تماس‌ها نبوده و شاکی به ناجار اقدام به ثبت شکایت کرده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله با اقدامات فنی و تخصصی ضمن شناسایی متهم و استرداد مبلغ به حساب شاکی، صفحه اینستاگرامی که از طریق آن کلاهبرداری صورت گرفته بود را مسدود کردند.

سرهنگ"فرهودی" در پایان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: افراد کلاهبردار در فضای مجازی با شیوه و شگرده‌های مختلف وارد عمل شده و باعث ایجاد مشکلات مختلف برای هموطنان می‌شوند، اما شهروندان می‌توانند با کمی دقت و پرهیز از هرگونه عجله آن‌ها را ناکام گذاشته و از بروز این اتفاقات جلوگیری کنند.

دستگیری سرکرده باند سارقان باطری و قطعات خودرو 

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت باطری و قطعات خودرو در شهرستان بوئین زهرا و ایجاد نارضایتی عمومی در این خصوص، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و استفاده از شگرد‌های پلیسی در بررسی محل‌های وقوع جرم، سرنخ‌هایی از دست داشتن یکی از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار در این سرقت‌ها بدست آوردند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در ادامه بررسی‌های ماموران مشخص شد، متهم به همراه یکی از همدستان خود با یک دستگاه تاکسی سمند اقدام به سرقت می‌کنند که پس از اقدامات اطلاعاتی ویژه و در عملیاتی ضربتی، متهم اصلی حین تردد در محور"اشتهارد-بوئین زهرا" شناسایی و دستگیر شد.

سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات اولیه پلیسی به ۷۷ فقره سرقت باطری و قطعات خودرو با همکاری همدست خود در قزوین و استان‌های همجوار اعتراف کرده، خاطر نشان کرد: در این خصوص یک مالخر شناسایی شده و دستگیری او به همراه عضو دیگر باند در دستور کار ماموران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.